Polna vsega dobrega vas čokolada Gorenjka razvaja že skoraj 100let. Za sladko razvajanje ali izvirno darilo.
Gorenjka že od leta 1922 s svojimi čokoladnimi sladkostmi zadovoljuje ljubitelje te najžlahtnejše sladke razvade. S svojo široko ponudbo zadovolji še tako zahtevnega sladokusca, saj poleg mlečnih čokolad z različnimi dodatki ponuja še temne čokolade, mini rolade in rezine, riževe čokolade in izdelke za kuhanje. Sinonim Gorenjke pa še vedno ostaja mlečna čokolada s hrustljavimi celimi lešniki. Ves čas Gorenjka ostaja zavezana kriterijem visoke kakovosti izdelkov – izbiramo le najboljše surovine – najžlahtnejši kakav, najkakovostnejše in primerno pražene lešnike.
Čokolada na Slovenskem ima bogato in dolgotrajno tradicijo, saj njena zgodba sega celo v davno leto 1921, ko so v samostanu trapistov zagnali prva stroja za proizvodnjo čokolade. Spoznajte zgodovino čokolade na Slovenskem na spodnjem časovnem traku ...
do 1921
Začetki čokolade na Slovenskem
Zgodovina proizvodnje čokolade v Sloveniji se je začela 3. februarja 1896 v Brestanici, ko so v samostanu trapistov zagnali prva stroja za proizvodnjo čokolade. Redovniki so izdelovali čokolado izjemne kakovosti in leta 1912 jim je cesar Franc Jožef podelil častni naslov Imperial s simbolom leva. V tovarni je bilo zaposlenih več kot 30 ljudi, ki so letno izdelali do 40 ton čokolade.
1922-1944
Tudi kraljeve glave se sladkajo s čokolado
Leta 1922 sta na slovenskih tleh hkrati začeli delovati dve tovarni čokolade; ena v Lescah, kjer je tudi današnja Gorenjka, in druga – tovarna čokolade Mirim – v Mariboru. Tovarna v Lescah je po slabih 20 letih obstoja že proizvedla do 50 ton čokolade letno, kolikor je danes v Gorenjki proizvedejo v samo 10 dneh. Srce blagovne znamke gorenjske tovarne čokolade je predstavljala podoba Bleda, takrat prestižnega evropskega letovišča. V trgovino v Lescah so se med letovanjem na Bledu radi prihajali sladkat celo člani kraljeve družine Karađorđević.
1945-1959
Gorenjka začne čokolado izvažati
Po 2. svetovni vojni je bila tovarna v Lescah nacionalizirana in preimenovana v Gorenjsko tovarno čokolade. Po težavnih povojnih letih se je sredi 50-ih let za tovarno začel nov razvojni cikel in leta 1958 je dobila ime GORENJKA, tovarna čokolade Lesce. Leta 1953 je Gorenjka prvič v svoji povojni zgodovini čokolado začela izvažati. V London so takrat izvozili 2000 kg mlečne čokolade.
1960-1969
Začetki izdelave peciva Triglav
Leta 1964 se je Gorenjka priključila Tovarni bonbonov in peciva Šumi. Kljub združitvi podjetij je blagovna znamka Gorenjka živela naprej ter v svojem srcu ohranila podobo Bleda in gorenjskih nageljnov. V drugi polovici 60-ih let so Gorenjkino proizvodnjo začeli posodabljati in leta 1969 je Gorenjka postala del Žita. Leta 1968 so kot prvi v takratni Jugoslaviji uvedli industrijsko peko peciva in biskvitnega testa pod znamko Pecivo Triglav, kar štejemo za rojstvo danes še vedno priljubljenih Gorenjkinih mini rolad in rezin.
1970-1979
Gorenjka razširi svojo dejavnost
V začetku 70-ih let se je nadaljevalo posodabljanje proizvodnje in Lesce so postale središče slovenske proizvodnje čokolade. Zaradi vsesplošnega pomanjkanja osnovne surovine – kakava – so začeli v Gorenjki proizvajati t. i. “brezčokoladne” (ang. “chocless”) tablice, ki so namesto kakava vsebovale rožičevo moko. Pomanjkanje je spodbudilo razvoj in iskanje novih priložnosti in Gorenjka je svojo dejavnost kmalu razširila tudi na izdelavo piškotov in napitkov ter čokolad z dodatki. Rodile so se čokolada z rižem, čokolada s koruznimi kosmiči in čokolada z arancini.
1980-1989
Miki Muster ustvari simpatično Gorenjkino punčko
Leta 1985 se je Gorenjkina tovarna čokolade s prvotne lokacije preselila v sedanje prostore. V tem obdobju je Gorenjka močno okrepila svojo ponudbo; razvili so različne vrste peciva, čokolado v prahu in polnjene čokolade različnih okusov: jagoda, cocktail, marelica, robida in lešniki. Legendarna čokolada s celimi lešniki ostaja srce Gorenjkine ponudbe. V tem obdobju je Miki Muster na osnovi predhodne ilustracije posodobil Gorenjkino punčko z avbo in jo vzpostavil kot osrednji komunikacijski element blagovne znamke Gorenjka.
1990-1999
Gorenjka dobi prepoznavno rdečo podobo
Ob 75. obletnici se je Gorenjka prelevila in se pokazala v novi, elegantnejši in danes prepoznavni rdeči podobi. Njen stari logotip je zamenjala nova, tanjša linija in z embalaže se je poslovila Gorenjkina punčka. Ob razpadu Jugoslavije je Gorenjka tako kot druge slovenske blagovne znamke izgubila pomemben trg. Priložnosti z novimi riževimi čokoladami je iskala na drugih trgih, zlasti v Rusiji. Ponudbo čokolad so dopolnili novi, sodobni okusi: cappuccino, rum in mlečni odtrganec za otroke.
2000-2009
Gorenjka prva na trgu ponudi žlahtno temno čokolado
Gorenjka je v letu 2006 doživela ponovno prenovo podobe – večji poudarek je bil namenjen prikazu raznolikih okusov. Ob pojavu potrebe po temnih čokoladah z več kakava je Gorenjka na prelomu tisočletja prva na trgu ponudila žlahtno temno čokolado, ki je kmalu postala uspešnica. Sedem let kasneje, leta 2007, je Gorenjka predstavila novo znamko prestižnih temnih čokolad Mistica.
2010-2012
Gorenjka je polna vsega dobrega že 90 let
Po devetdesetih letih kakovostnega razvajanja Gorenjka ponosno pove, da je “polna vsega dobrega”. Ponudba se še naprej razvija in prenavlja; leta 2011 Gorenjka trgu predstavi družino izdelkov Čoko Poko, namenjeno najmlajšim. Embalaža je prenovljena in poenotena. Na čokoladah in pecivu nas znova pozdravlja Gorenjkina punčka z avbo. Posebna Gorenjkina zanimivost v letu, polnem vsega dobrega, je tako imenovana »tovarna sladkih sporočil«. To je poseben gravirni stroj, s katerim je mogoče v Gorenjko vgravirati osebno sporočilo.
2015
Gorenjkina punčka dobi osrednjo vlogo
Legendarna punčka v narodni noši, ki jo je v črno-beli različici ustvaril ilustrator Miki Muster, je že od nekdaj prepoznavni znak kakovostne čokolade iz osrčja Gorenjske. Zdaj smo jo posodobili in ji namenili osrednjo vlogo na prenovljenih embalažah kot znak tradicije in kakovosti.
2017 - 2018
Temna čokolada obogatena z WELLNESS linijo
Temna čokolada Mistica v letu 2017 dobi novo prefinjeno čokoladno podobo, ki se ji pridruži nova podlinija temnih čokolad WELLNESS. Odlikujejo jo funkcionalni dodatki, ki blagodejno vplivajo na telo in počutje. Izbor 4 prefinjenih okusov tako razvaja brbončice pravih čokoladnih gurmanov.
2019
Nova podoba in vstop v segment mlečne polnjene čokolade
Gorenjka dobi osveženo grafično podobo, s prepoznavno Gorenjka punčko, boljšo razlikovalnostjo okusov ter pečatom kakovosti slovenske recepture.
V letu 2019 Gorenjka vstopi tudi v segment mlečne polnjene čokolade z atraktivnim polnilom Linolade. Nova čokolada tako združuje 2 prepoznavni blagovni znamki v 3 trendovskih okusih, s sloganom »Skupaj še boljša«.
2020
Novi prefinjeni okusi temne čokolade
Z osvežitvijo podobe temne čokolade Gorenjka Mistica, se družini temne čokolade pridružita še 2 čokoladi. Slastnost prefinjenega polnila, osvežujočih okusov »pomaranča – kurkuma« ter »mentol – višnja« nudita pravo sladko razvado čokoladnim sladokuscem, temni Mistica čokoladi pa vstop v trendovski segment temne polnjene čokolade. Mistica, kjer se fantazija novih okusov združi s temno čokolado.
2021
Gorenjka vam zaželi »VSE DOBRO«
Prepoznavnost darilnega segmenta Gorenjkinih lešnikovih čokolad so obogatila voščila na embalaži. Podarite najbolj sladko darilo družini, prijateljem, znancem z najlepšimi željami »VSE DOBRO«, »HVALA » in »Z LJUBEZNIJO«.
Gorenjka je tudi uspešno sodelovala v dobrodelnem projektu z aplikacijo Gorenjc, kjer so družinam v stiski skupaj poklonili kar pol tone slastne čokolade Gorenjka.
do 1921
Začetki čokolade na Slovenskem
Zgodovina proizvodnje čokolade v Sloveniji se je začela 3. februarja 1896 v Brestanici, ko so v samostanu trapistov zagnali prva stroja za proizvodnjo čokolade. Redovniki so izdelovali čokolado izjemne kakovosti in leta 1912 jim je cesar Franc Jožef podelil častni naslov Imperial s simbolom leva. V tovarni je bilo zaposlenih več kot 30 ljudi, ki so letno izdelali do 40 ton čokolade.
1922-1944
Tudi kraljeve glave se sladkajo s čokolado
Leta 1922 sta na slovenskih tleh hkrati začeli delovati dve tovarni čokolade; ena v Lescah, kjer je tudi današnja Gorenjka, in druga – tovarna čokolade Mirim – v Mariboru. Tovarna v Lescah je po slabih 20 letih obstoja že proizvedla do 50 ton čokolade letno, kolikor je danes v Gorenjki proizvedejo v samo 10 dneh. Srce blagovne znamke gorenjske tovarne čokolade je predstavljala podoba Bleda, takrat prestižnega evropskega letovišča. V trgovino v Lescah so se med letovanjem na Bledu radi prihajali sladkat celo člani kraljeve družine Karađorđević.
1945-1959
Gorenjka začne čokolado izvažati
Po 2. svetovni vojni je bila tovarna v Lescah nacionalizirana in preimenovana v Gorenjsko tovarno čokolade. Po težavnih povojnih letih se je sredi 50-ih let za tovarno začel nov razvojni cikel in leta 1958 je dobila ime GORENJKA, tovarna čokolade Lesce. Leta 1953 je Gorenjka prvič v svoji povojni zgodovini čokolado začela izvažati. V London so takrat izvozili 2000 kg mlečne čokolade.
1960-1969
Začetki izdelave peciva Triglav
Leta 1964 se je Gorenjka priključila Tovarni bonbonov in peciva Šumi. Kljub združitvi podjetij je blagovna znamka Gorenjka živela naprej ter v svojem srcu ohranila podobo Bleda in gorenjskih nageljnov. V drugi polovici 60-ih let so Gorenjkino proizvodnjo začeli posodabljati in leta 1969 je Gorenjka postala del Žita. Leta 1968 so kot prvi v takratni Jugoslaviji uvedli industrijsko peko peciva in biskvitnega testa pod znamko Pecivo Triglav, kar štejemo za rojstvo danes še vedno priljubljenih Gorenjkinih mini rolad in rezin.
1970-1979
Gorenjka razširi svojo dejavnost
V začetku 70-ih let se je nadaljevalo posodabljanje proizvodnje in Lesce so postale središče slovenske proizvodnje čokolade. Zaradi vsesplošnega pomanjkanja osnovne surovine – kakava – so začeli v Gorenjki proizvajati t. i. “brezčokoladne” (ang. “chocless”) tablice, ki so namesto kakava vsebovale rožičevo moko. Pomanjkanje je spodbudilo razvoj in iskanje novih priložnosti in Gorenjka je svojo dejavnost kmalu razširila tudi na izdelavo piškotov in napitkov ter čokolad z dodatki. Rodile so se čokolada z rižem, čokolada s koruznimi kosmiči in čokolada z arancini.
1980-1989
Miki Muster ustvari simpatično Gorenjkino punčko
Leta 1985 se je Gorenjkina tovarna čokolade s prvotne lokacije preselila v sedanje prostore. V tem obdobju je Gorenjka močno okrepila svojo ponudbo; razvili so različne vrste peciva, čokolado v prahu in polnjene čokolade različnih okusov: jagoda, cocktail, marelica, robida in lešniki. Legendarna čokolada s celimi lešniki ostaja srce Gorenjkine ponudbe. V tem obdobju je Miki Muster na osnovi predhodne ilustracije posodobil Gorenjkino punčko z avbo in jo vzpostavil kot osrednji komunikacijski element blagovne znamke Gorenjka.
1990-1999
Gorenjka dobi prepoznavno rdečo podobo
Ob 75. obletnici se je Gorenjka prelevila in se pokazala v novi, elegantnejši in danes prepoznavni rdeči podobi. Njen stari logotip je zamenjala nova, tanjša linija in z embalaže se je poslovila Gorenjkina punčka. Ob razpadu Jugoslavije je Gorenjka tako kot druge slovenske blagovne znamke izgubila pomemben trg. Priložnosti z novimi riževimi čokoladami je iskala na drugih trgih, zlasti v Rusiji. Ponudbo čokolad so dopolnili novi, sodobni okusi: cappuccino, rum in mlečni odtrganec za otroke.
2000-2009
Gorenjka prva na trgu ponudi žlahtno temno čokolado
Gorenjka je v letu 2006 doživela ponovno prenovo podobe – večji poudarek je bil namenjen prikazu raznolikih okusov. Ob pojavu potrebe po temnih čokoladah z več kakava je Gorenjka na prelomu tisočletja prva na trgu ponudila žlahtno temno čokolado, ki je kmalu postala uspešnica. Sedem let kasneje, leta 2007, je Gorenjka predstavila novo znamko prestižnih temnih čokolad Mistica.
2010-2012
Gorenjka je polna vsega dobrega že 90 let
Po devetdesetih letih kakovostnega razvajanja Gorenjka ponosno pove, da je “polna vsega dobrega”. Ponudba se še naprej razvija in prenavlja; leta 2011 Gorenjka trgu predstavi družino izdelkov Čoko Poko, namenjeno najmlajšim. Embalaža je prenovljena in poenotena. Na čokoladah in pecivu nas znova pozdravlja Gorenjkina punčka z avbo. Posebna Gorenjkina zanimivost v letu, polnem vsega dobrega, je tako imenovana »tovarna sladkih sporočil«. To je poseben gravirni stroj, s katerim je mogoče v Gorenjko vgravirati osebno sporočilo.
2015
Gorenjkina punčka dobi osrednjo vlogo
Legendarna punčka v narodni noši, ki jo je v črno-beli različici ustvaril ilustrator Miki Muster, je že od nekdaj prepoznavni znak kakovostne čokolade iz osrčja Gorenjske. Zdaj smo jo posodobili in ji namenili osrednjo vlogo na prenovljenih embalažah kot znak tradicije in kakovosti.
2017 - 2018
Temna čokolada obogatena z WELLNESS linijo
Temna čokolada Mistica v letu 2017 dobi novo prefinjeno čokoladno podobo, ki se ji pridruži nova podlinija temnih čokolad WELLNESS. Odlikujejo jo funkcionalni dodatki, ki blagodejno vplivajo na telo in počutje. Izbor 4 prefinjenih okusov tako razvaja brbončice pravih čokoladnih gurmanov.
2019
Nova podoba in vstop v segment mlečne polnjene čokolade
Gorenjka dobi osveženo grafično podobo, s prepoznavno Gorenjka punčko, boljšo razlikovalnostjo okusov ter pečatom kakovosti slovenske recepture.
V letu 2019 Gorenjka vstopi tudi v segment mlečne polnjene čokolade z atraktivnim polnilom Linolade. Nova čokolada tako združuje 2 prepoznavni blagovni znamki v 3 trendovskih okusih, s sloganom »Skupaj še boljša«.
2020
Novi prefinjeni okusi temne čokolade
Z osvežitvijo podobe temne čokolade Gorenjka Mistica, se družini temne čokolade pridružita še 2 čokoladi. Slastnost prefinjenega polnila, osvežujočih okusov »pomaranča – kurkuma« ter »mentol – višnja« nudita pravo sladko razvado čokoladnim sladokuscem, temni Mistica čokoladi pa vstop v trendovski segment temne polnjene čokolade. Mistica, kjer se fantazija novih okusov združi s temno čokolado.
2021
Gorenjka vam zaželi »VSE DOBRO«
Prepoznavnost darilnega segmenta Gorenjkinih lešnikovih čokolad so obogatila voščila na embalaži. Podarite najbolj sladko darilo družini, prijateljem, znancem z najlepšimi željami »VSE DOBRO«, »HVALA » in »Z LJUBEZNIJO«.
Gorenjka je tudi uspešno sodelovala v dobrodelnem projektu z aplikacijo Gorenjc, kjer so družinam v stiski skupaj poklonili kar pol tone slastne čokolade Gorenjka.
Kako nastane Gorenjkina čokolada?
Zgodba o nastanku čokolade se začne z majhnim kakavovim zrnom, ki predstavlja osnovo čokolade. Zrno raste v stroku na zimzelenem drevesu kakavovcu, ki uspeva le v tropskih območjih. Gorenjka kakavove surovine pridobiva iz Slonokoščene obale.
1. Od kakavovca do kakavove mase
Iz strokov obiralci poberejo kakavova semena in jih izpostavijo soncu, da se obarvajo rahlo vijoličasto. Takrat so pripravljena za praženje. Sledi fermentacija, s katero se zmanjša raven sladkorja v zrnih, njihova barva pa se spremeni v čokoladno rjavo. Zrna nato posušijo, očistijo in odstranijo koščice. Semena nato pražijo pri približno 120 stopinjah Celzija, da razvijejo bogat okus in značilne barve kakava, hitro ohlajanje pa prepreči nadaljnje notranje praženje. Pražena semena gredo v stiskalnico, da se koščice ločijo od ostalega dela. Nastane gosta, tekoča, rjava kakavova masa, bogata s kakavovim maslom in finimi delci kakava. Ko maso izpostavijo visokemu pritisku, iz nje iztisnejo kakavovo maslo. Preostanek zmeljejo v kakavov prah. Kakavovo maslo, kakavova masa in kakav v prahu so glavne surovine za čokolado.
2. Gnetenje in valjanje surovin
Surovine nato zgnetemo v gnetilcu. Odmerjanje sestavin (kakava, sladkorja, mleka) poteka avtomatsko – vodi ga računalnik na podlagi recepture, ki je vnaprej vnešena v poseben program. To zagotavlja, da je čokolada vedno enakega okusa. Ko so surovine zgnetene, sledi tako imenovano valjanje suhih komponent in kakavovega masla na dvovalju. Tako dosežemo gladko, drobno strukturo. Drobno zmleto maso nato s petrovaljem še bolj zgladimo.
3. Konšiniranje
Konširanje je toplotna in mehanska obdelava čokoladne mase, pri kateri v maso dodamo še zadnji delež maščob in lecitina. V tem postopku čokolada dobi svojo pravo žlahtnost, gladko strukturo in topnost.
4. Vlivanje v modele
Ko je tekoča čokoladna masa pripravljena, se začne izdelava tablic na tablirni liniji. Maso vlivamo v modele in jo obogatimo z dodatki, na primer rozinami in lešniki. Nato čokolado temperiramo (segrevamo in ohlajamo), da dobi primeren lesk in se lepo lomi. Skozi tablirno linijo potuje čokolada od 30 do 40 minut
5. Pakiranje
Na koncu čokolada potuje še na pakirne stroje, ki jo zavijejo v prepoznavno rdečo oblekico. Takšna je pripravljena na skladiščenje, pri čemer je zelo pomembna temperatura – čokolado skladiščimo v klimatiziranem prostoru, v katerem se mora temperatura gibati med 15 in 20 stopinjami Celzija.
Podari čokolado s svojim sporočilom
Podarite Gorenjko z vašim osebnim sporočilom in poskrbite za zares izvirno darilo ali zahvalo. V mlečno čokolado Gorenjka (250 g) bomo s posebno tehniko graviranja vpisali vaše izbrano besedilo. Če želite vaše najdražje kadarkoli razveseliti z GORENJKA čokolado z osebnim sporočilom, jo naročite tukaj.
Bali temna čokolada z rižem vsebuje obilo hrustljavega riža, oblitega s čokolado, ki je še posebej bogata s kakavom. Vsebuje namreč kar 48 % kakavovih delov.
Bali temna čokolada z rižem vsebuje obilo hrustljavega riža, oblitega s čokolado, ki je še posebej bogata s kakavom. Vsebuje namreč kar 48 % kakavovih delov.
V sladicah, napitkih ali glavnih jedeh, s sadjem ali smetano, v kombinaciji s številnimi jedmi … pravi ljubitelji čokolade vedo, da je čokolada tudi v kuhinji nepogrešljiva.